Inte så mycket konst men...

Jaa, med tanke på att det här i första hand skulle vara en konstblogg, så har det varit väldigt lite konst inblandat här känner jag. Men det tänker jag försvara med att jag inte haft så mycket tid till just konst, eftersom min älskade sambo har funnit mycket lycka i fiske nu i sommar... Så det har blivit just det, fiske.

Nu säger jag inte att jag hatar att åka ut och fiska, men ibland kan det bli lite mycket. Att fiska flera timmar varje dag är nog inte riktigt för mig (och det förklarade min handled för mig klart och tydligt förut, aj). Men jag älskar min sambo över allt annat, så det är väl klart att jag ställer upp. :) Men som sagt så behöver nog min handled en liten paus från fiskandet, och det blev nog inte bättre av att jag fick 5,5kg gädda på kroken igår kväll.
Där hade jag satt på min nya, lilla 5cm wobbler som jag tänkte fånga massor av stora abborrar på. Men inte! Sista kastet för dagen och då fastnar det något stort på kroken!
Tyvärr var vi tvungna att döda fisken, eftersom den nästan svalt hela wobblern. :( Då blev jag faktiskt lite ledsen i ögat.

Nu känner jag mig faktiskt klar med mitt gäddfiske och siktar in mig på den där 1kg abborren istället, som är mitt nästa mål. Men med min tur kommer jag väl bara få upp ännu fler gäddor...

Min nya fina 5cm Halco Poltergeist. Den ser inte så ny ut längre...

Här har vi då mig och sambon, i en väldigt slående bildkomposition. Jag, en gnutta äcklad av jag ska behöva hålla i den där. (Den var för övrigt mycket tung och mycket slemmig.) Dessutom var nog min sambo ganska mycket gladare över fisken än vad jag var ;)


Kommentarer
Postat av: juliaa'lilk'ungen - [photos]

sv: naw tack, va glad jag blir ! :)

2011-08-17 @ 10:04:09
URL: http://photobyjulia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0